L’Empresa ens comunica les mesures que s’estan prenent degut a les circumstàncies de continus rebrots al Segrià i degut a l’augment de nous casos de transmissió comunitària en les últimes setmanes.
A l’Hospital Santa Maria s’ha habilitat com a planta COVID la unitat 2B i la UCI amb 8 llits totals (7 llits per pacients COVID i un 8è llit es reserva per a qualsevol necessitat a l’hospital ).
S’estan habilitant 2 habitacions al costat de la unitat de curta estada per aquells pacients de salut mental que arriben a urgències HUSM com a possibles COVID o COVID a l’espera d’una valoració alta o d’un ingrés.
Així és com es donarà suport a l’HUAV on hi ha habilitades les plantes 3C i 4A en aquests moments plenes, la UCI 1 amb 8 llits COVID i s’està habilitant la planta 5A en previsió que el pic de la corba màxima sigui el cap de setmana.
Per a donar cobertura assistencial a la població s’estan derivant pacients NO COVID a Hospitals de Barcelona i Tarragona (Parc Taulí, Vall d’Hebron…).
Pacients sociosanitaris COVID és deriven al centre Nadal Meroles i els NO COVID al centre Hestia de Balaguer.
Es realitzarà un cribratge aproximat de unes 9000 PCR a les residències per a un millor control.
Els Hotels Rambla, Nastasi i la Granja-Escola Manreana que fins ara eren gestionats socialment passen a ser gestionats per sanitat, per a un seguiment i control sanitari dels casos.
Urgències HUAV : 2 circuits diferenciats i amb el suport de la carpa exterior com a cribratge per a fer PCR i com a sala d’espera de familiars. ( Ens comenten que estan valorant la ubicació i situació de la carpa degut al difícil maneig de regular la temperatura interior).
A les clíniques Perpetuo Socorro, Montserrat i Aliança també s’han derivat pacients COVID.
A HUSM-GSS hi ha directrius de mantenir de moment l’activitat quirúrgica i consultes externes però a l’expectativa de l’aparició o no de nous rebrots i la necessitat de reubicar al personal assistencial d’aquests serveis per a l’atenció del pacient COVID.
Com a objectiu primordial és que els treballadors/es de GSS gaudeixin de les vacances, ja que el personal ha de descansar per possibles rebrots que també es preveuen a la tardor.
Però davant de la necessitat de manca personal més especialitzat, com és el de UCI se’ls pot plantejar si poden posposar 15 dies de les seves vacances per a més endavant i en el cas de la impossibilitat de gaudir-les se’ls hi pagaran com a hores extra.
Pel gaudiment de les vacances i per la manca de professionals assistencials que és evident al territori, la Gerència territorial ha decidit tancar una sèrie de CAPs al Segrià.
El CUAP a dia 13/7/20 restarà obert les 24 h. La carpa habilitada al seu exterior té com a objectiu el cribratge de possibles pacients COVID.
En aquests moments hi ha EPIS necessaris per a tots els professionals a GSS , en aquests darrers mesos s’han proveït de suficient material de protecció individual per a que no hi hagi manca.
Ens comuniquen que s’han fidelitzat treballadors ampliant jornades parcials i contractes al 100% fins al setembre amb previsió de continuïtat degut a la situació que es preveu.
Es realitza formació online i presencial per als treballadors de nova incorporació. (Programes informàtics, Protocols de la COVID-19….)
El Comitè d’Empresa manifesta la necessitat d’augment del personal de neteja al torn de NIT, continua havent una única treballadora i les necessitat d’higienitzar les zones han tornat augmentar.
La Direcció respon : que ho recullen i ho comunicaran.
La UGT recorda que s’han de seguir les recomanacions del Departament de la Generalitat de tornar al teletreball d’aquells treballadors que voluntàriament puguin realitzar les seves tasques, per així complir amb les recomanacions de distàncies de seguretat front la COVID-19.
La Direcció respon : Que ara les distàncies es compleixen perquè molts treballadors/es estan de vacances, el servei de Documentació estan realitzant Teletreball. Ho tenen present per a quan s’incorpori tot el personal i la situació continuï igual front la COVID.
Des de la UGT tornem a insistir en la manca de comunicació de la Direcció de GSS als treballadors/es en quan a directrius, canvis i altres esdeveniments que succeeixen al centre.
S’acorda mantenir una reunió setmanal entre Direcció i Comitè d’Empresa de GSS.